Lokale zoekopdrachten en lokale zoekresultaten zijn belangrijk voor veel WordPress-sites.
Hier zijn 20 tips om uw zichtbaarheid in Google voor lokale zoekopdrachten te vergroten.

1. Publiceer uw bedrijfsadres en telefoonnummer duidelijk op uw site

Als u slechts één zakelijk adres heeft, kunt u dit op elke pagina van uw site zichtbaar maken door het toe te voegen aan de voettekst die onderaan elke pagina wordt herhaald – u kunt hiervoor de Local Business-widget van SEOPress gebruiken . Vermeld uw bedrijfsnaam, adres en telefoonnummer.

2. Zorg voor een geoptimaliseerde contactpagina

Als u slechts één bedrijfsadres heeft, geeft u uw bedrijfsadres en telefoonnummer op in de hoofdinhoud van uw contactpagina, zelfs als u deze ook aan de voettekst heeft toegevoegd. Geef hier ook informatie over openingstijden, routebeschrijvingen en vervoersmogelijkheden. Plaats niet zomaar een contactformulier op uw contactpagina.

3. Maak een unieke pagina voor elk bedrijfsadres

Als uw bedrijf meerdere zakelijke adressen heeft, maak dan een unieke pagina per adres aan. Zorg ervoor dat u op elke pagina de bedrijfsnaam, het postadres en het telefoonnummer vermeldt dat aan dat adres is gekoppeld.

4. Optimaliseer titels met de plaatsen die u wilt targeten

Als uw site reclame maakt voor een winkel in een stad, zorg er dan voor dat u de naam van de stad in uw titels gebruikt, met name op uw homepage. Dit verwijst naar zowel de zichtbare paginatitel als de TITLE-tag die toegankelijk is in de SEO-metabox. Voor bedrijven met meerdere adressen gebruikt u de bedrijfsnaam en plaats als titel van de unieke pagina die u voor elk adres aanmaakt.

5. Geef inhoud over uw stad / buurt

Geef bij het schrijven van inhoud voor uw site en specifiek voor uw startpagina wat details over uw stad en buurt. Voeg provincie- en staatsnamen toe om duidelijk te maken in welke stad u zich bevindt. Gebruik de naam van uw buurt en lokale oriëntatiepunten zodat klanten u kunnen vinden.

6. Voeg Local Business-schema toe aan uw site

Google herkent gestructureerde gegevens van Schema.org. Het LocalBusiness-schema wordt ondersteund door SEOPress en u kunt het aan elke pagina toevoegen. Het helpt Google en andere zoekmachines om uw bedrijf te lokaliseren.

7. Gebruik HTTPS

Dit is een algemene SEO-tip, maar het is vermeldenswaard dat het gebruik van beveiligde HTTPS voor uw website de ranglijst voor lokale zoekopdrachten verbetert. Wanneer u van HTTP naar HTTPS overschakelt, is het raadzaam lokale mappen te controleren om er zeker van te zijn dat uw link naar uw HTTPS-adres gaat.

Google Mijn Bedrijf

In zoekresultaten van Google levert Google Mijn Bedrijf de gegevens voor de op kaarten gebaseerde resultaten en de gegevens ervan hebben ook invloed op de rangschikking in organische resultaten. Het is erg belangrijk om uw bedrijfsprofiel in Mijn Bedrijf te optimaliseren.

8. Maak een Google Mijn Bedrijf-account

De eerste stap om lokale SEO in Google te verbeteren, is ervoor te zorgen dat u wordt geïdentificeerd als de eigenaar van uw Google Mijn Bedrijf-profiel. Raadpleeg deze handleiding van Google om u aan te melden en aan de slag te gaan met Google Mijn Bedrijf. U kunt indien nodig meerdere adressen beheren vanuit één account.

9. Vul de Google Mijn Bedrijf-gegevens in

Alleen toegang hebben tot Google Mijn Bedrijf is niet genoeg. Zorg ervoor dat u zoveel mogelijk informatie over uw bedrijf invult en eventuele foto’s en video’s toevoegt. Het Google Mijn Bedrijf-dashboard geeft u een indicatie van hoe compleet uw bedrijfsprofiel is.

10. Moedig tevreden klanten aan om beoordelingen achter te laten

Beoordelingen die Google ontvangt, kunnen een grote invloed hebben op uw positie in Google Maps. U moet klanten aanmoedigen om hier beoordelingen achter te laten. Gebruik de Share beoordelingsformulier knop op het Google Mijn Bedrijf-dashboard om een link die je kunt delen via e-mail, op sociale netwerken of Whatsapp te genereren.

11. Installeer de Google Mijn Bedrijf-app

Google-gebruikers kunnen recensies achterlaten, maar ook vragen stellen over uw profiel of u berichten sturen. Om al deze gebruikersinteractie bij te houden, kunt u Google Mijn Bedrijf op uw telefoon installeren. De app helpt je ook om inhoud (foto’s, video’s, enz.) aan je profiel toe te voegen en contact op te nemen met ondersteuning.

12. Voeg trefwoorden toe aan de titel van Google Mijn Bedrijf

Het lijkt erop dat het toevoegen van zoekwoorden aan uw bedrijfsnaam in Google Mijn Bedrijf helpt om te scoren op dat zoekwoord. Maar we moeten u waarschuwen om dit niet te doen. In de richtlijnen van Google staat dat “het opnemen van onnodige informatie in uw bedrijfsnaam niet is toegestaan ​​en kan leiden tot opschorting van uw vermelding.”

13. Zorg ervoor dat u wordt vermeld in populaire bedrijvengidsen

Google is een populaire bedrijvengids, maar er zijn er nog veel meer. Tripadvisor, Yelp of Angie’s List kunnen populairder zijn voor sommige soorten zoekopdrachten. Mogelijk zijn er lokale directorysites die voor u relevant zijn. Zorg ervoor dat u met het juiste adres wordt vermeld en waar u kunt, voegt u uw website toe.

14. Krijg links van organisaties

Als u lid bent van een lokale zakenclub, kamer van koophandel of handelsorganisatie, kijk dan of hun website bedrijfsvermeldingen voor leden biedt en zorg ervoor dat u wordt vermeld met het juiste adres en de juiste website.

15. Sponsor een plaatselijk sportteam

Door links te krijgen van populaire lokale sites, kunt u uw positie in lokale zoekresultaten verbeteren. Onder de vele ideeën die u kunt onderzoeken, kunt u een plaatselijk sportteam sponsoren op voorwaarde dat ze vanaf hun website naar u linken.

16. Organiseer evenementen die kunnen worden gerangschikt op lokale sites

Als een andere tip om lokale links voor uw bedrijf te krijgen, onderzoekt u de mogelijkheid om evenementen in uw winkel te organiseren die u een vermelding in de lokale pers of gespecialiseerde evenementensites kunnen opleveren. Een signeersessie door een bekende auteur voor bijvoorbeeld een boekwinkel.

17. Voeg uw bedrijfsadres toe aan uw Facebook-pagina

Over het algemeen wordt aangenomen dat sociale signalen zwak zijn in lokale SEO. Het lijkt echter intelligent om uw sociale aanwezigheid te koppelen aan uw fysieke aanwezigheid. Ga naar het tabblad Locatie van uw pagina Pagina-informatie bewerken en zorg ervoor dat uw bedrijfsadres correct is.

18. Gebruik altijd dezelfde bedrijfsnaam, postadres en telefoonnummer

Het niet consistent zijn in de bedrijfsnaam, het adres en het telefoonnummer dat op internet wordt gebruikt, kan dodelijk zijn voor uw positie in Google Maps en lokale zoekresultaten. Dit omvat de naam en het adres waarop uw bedrijf is geregistreerd.

19. Kies bedrijfscategorieën zorgvuldig

De keuze van categorieën in mappen is belangrijk voor het rangschikken. Dit geldt voor Google Mijn Bedrijf, waar u meerdere categorieën kunt kiezen, maar de hoofdcategorie het belangrijkst is voor rangschikking. 

20. Regionale landingspagina’s

Om de vindbaarheid te vergroten in de regio is het inrichten van lokale landingspagina’s geen slecht idee. Dit zijn extra pagina’s waar u een product combineert met een plaats. Dit verbetert vaak uw vindbaarheid enorm. 

 

 

Share This
Chat openen
1
IJsselChat
Hallo,

Waarmee kan ik je helpen?

Edwin